4024010555 |
Competència lectora i gust per llegir |
2015-2016 |
Assessorament. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
28/9/2015 - 30/5/2016 (30 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Roser Capdevila |
|
c. Les Palmes, 17 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Suports i Recursos Lingüístics
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
CLG Competència lectora i gust per llegir
|
| |
Inscripció |
10/09/2015 - 27/09/2015 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació de l'Impuls de la lectura per als centres que hi participen per primer any. Introducció a un model d'intervenció didàctica que situa a l'alumne com a protagonista del seu propi aprenentatge, a través de la planificació d'activitats de lectura. Orientacions per fomentar el gust per la lectura i l'hàbit lector de l'alumnat.
|
| |
Objectius |
Planificar les activitats de lectura prenent com a base el procés lector.
Aplicar en les activitats de lectura una metodologia centrada en l’alumne (perspectiva de l’aprenentatge).
Organitzar i dinamitzar el temps de lectura al centre.
|
| |
Continguts |
La competència lectora.
Àmbits de la competència lectora: saber llegir, llegir per aprendre i gust per llegir.
El procés lector.
La perspectiva de l’aprenentatge (modelar, compartir criteris, reflexió metacognitiva.
Desenvolupament de l’hàbit lector (foment de la lectura).
El temps de lectura al centre.
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
Definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació a l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Primària: mestres de CM-CS i mestres d’EI i CI que ja hagin assistit a les conferències AIL (en cas de no haver fet el cicle de conferències, l’equip d’EI i CI s’han d’inscriure a l’AIL1 i a CLGI).
Secundària: un representant de cada departament didàctic, un representant de cada nivell d’ESO, coordinador pedagògic, psicopedagog/a, responsable de biblioteca, i CLIC.
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|